ملت ایران ذره‌ای از مواضع خود در دفاع از حقوق ملت فلسطین عقب‌نشینی نمی كند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ 'محمدرضا رحیمی' عصر جمعه در دیدار اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب مردم فلسطین، اظهار داشت: یكی از آرمان‌هایی كه از امام خمینی (ره) بر جای مانده و ملت ایران در تمام دوران پس از انقلاب به آن وفادار بوده است، دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین بوده و همه توان خود را پای حمایت از فلسطین گذاشته است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: یك اصل خدشه‌ناپذیر كه در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، دفاع از مظلومین و بویژه مردم مظلوم فلسطین و ضدیت با رژیم جنایتكار صهیونیستی و غاصبین خاك فلسطین است.

رحیمی یكی از دلایل جنگ تحمیلی و توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان علیه ملت ایران را مخالفت اصولی ملت ایران با صهیونیست‌ها و اعتقاد آرمانی‌ به فلسطین دانست و گفت: موضوع فلسطین برای ما یك خط قرمز است و در این خصوص مواضع اصولی ملت ایران همواره با صراحت و بدون اغماض بیان شده است.

معاون اول رییس جمهور گفت: نگاه ملت ایران به جریان غزه همانند جریان هشت سال دفاع مقدس بود و ملت ایران خود را در آن میدان ظالمانه و نبردهای نابرابر احساس می كردند.

رحیمی با اشاره به بیداری اسلامی و سرنگونی برخی حاكمان ظالم گفت: بخشی از عقوبت خداوند در همین جهان است و قطعا رژیم صهیونیستی نیز به زودی به عقوبت تجاوزگیری‌ها و توطئه‌هایش خواهد رسید.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینكه بیش از شصت سال است كه رژیم صهیونیستی مردم فلسطین را تحت ظلم وستم و در معرض جنگ و خون‌ریزی قرار داده است، گفت: رژیم خونخوار صهیونیستی در جلوی خشم جهانیان دست به هر جنایتی می زند و ملت فلسطین در راه مبارزه و بازپس گیری حقوق خود نباید ذره‌ای كوتاه بیاید.

رحیمی همچنین بر لزوم هوشیاری و مراقبت از ایجاد انحراف و رخنه در مسیر مقاومت فلسطین تاكید كرد.

نخست وزیر دولت منتخب مردم فلسطین نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع شجاعانه، خدشه ناپذیر و اصیل جمهوری اسلامی ایران در قبال فلسطین، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت بزرگ ایران، رهبر فرزانه انقلاب و رییس‌جمهور تبریك گفت و افزود: اگر امروز شاهد بیداری اسلامی در منطقه هستیم، ملت ایران 33 سال است كه از بهار اسلامی بهره مند است.

'اسماعیل هنیه' ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از صبح پیروزی انقلاب اسلامی در كنار ملت فلسطین بوده است و همواره شاهد كمك‌های بی‌دریغ ملت‌ ایران به مردم مظلوم فلسطین بوده ایم و اگر امروز مقاومت فلسطین استوار و محكم به راه خود ادامه می دهد بخاطر حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران است.

وی موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال فلسطین را برخاسته از چند موضوع دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران روابط مستحكمی را برمبنای عقیده و نه بر اساس چارچوب‌های سیاسی با ملت فلسطین برقرار كرده است و هر دو ملت در مقابله با سلطه آمریكا و رژیم صهیونیستی اشتراك نظر و عمل دارند.

نخست وزیر دولت منتخب مردم فلسطین همچنین مسئولیت مشترك دو ملت را مقابله با ددمنشی‌های صهیونیستی‌ها و دفاع از قدس شریف به عنوان اولین قبله مسلمانان دانست.

**شبد** 3404





:: برچسب‌ها: آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: